FAQ

Huren / huurvoorwaarden / toewijzing

  1. Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

    Heeft u bij ‘huuraanbod’ een woning gezien waarin u geïnteresseerd bent? Door op ik wil deze woning te klikken, gaat u direct naar de Huurcalculator. Hier laat u uw gegevens achter en maakt u uw interesse kenbaar. De makelaar zal vervolgens contact met u opnemen.

  2. Heb ik voorrang als ik op de start verhuur ben geweest?

    Bent u op de start verhuur geweest? Dan heeft u bij de ontvangst van de brochure uw gegevens achtergelaten. U dient uw voorkeur op de website bij ‘huuraanbod’ aan te geven en de Huurcalculator in te vullen. Bij het toewijzen hebben de gegadigden die bij de start verhuur aanwezig waren, voorrang.

  3. Wat zijn de inkomenseisen om te huren?

    U kunt via de Huurcalculator berekenen of u in aanmerking komt voor de woning die u op het oog heeft. U ziet namelijk direct voor welk bedrag u ongeveer kunt huren. Let op: dit is slechts een indicatie. De gemiddelde inkomsenseis is 3,5 á 4 keer de maandhuur, waarbij het 2e inkomen voor 50% meetelt. Eigen vermogen rekenen we voor 10% mee met uw bruto jaarinkomen.

    Download hier de checklist met de Huurvoorwaarden

  4. Welke documenten dien ik aan te leveren?
  5. Ik ben niet op de start verhuur dag geweest, kan ik nog in aanmerking komen?

    Uiteraard kunt u nog reageren op een woning. U gaat naar het ‘huuraanbod’ en klikt op ik wil deze woning. Via de Huurcalculator maakt u uw interesse kenbaar en zal er contact met u worden opgenomen. De actuele beschikbaarheid kunt u zien bij het huuraanbod. Indien alle woningen na de start verhuur zijn toegewezen dan vermelden wij dit.

  6. Hoe worden de woningen toegewezen?

    Aan de hand van de gestelde inkomenseis, de aangeleverde documenten en de beschikbaarheid worden de woningen toegewezen. Kandidaten die aanwezig zijn op de start verhuur hebben voorrang op de toewijzing. Indien er meerdere kandidaten op dezelfde woning reageren, dan wordt er geloot.

  7. Ik ga mijn huis verkopen, kan ik in aanmerking komen voor een huurwoning?

    Mocht u voldoen aan de gestelde eisen, kunt u onder voorbehoud in aanmerking komen voor een huurwoning. Dit betekent dat de woning verkocht (onder voorbehoud) dient te zijn. Een voorwaarde hierbij is dat de ontbindende voorwaarden van uw (ver)koopcontract zijn verlopen voordat de huurovereenkomst van de Brink 5 in gaat. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de makelaar.

  8. Ik heb zelf niet genoeg inkomen. Kan er iemand garant staan?

    Indien u een bijzondere inkomenssituatie heeft, neem dan contact op met de makelaar. Let op: deze woningen worden niet verhuurd aan studenten.

Oplevering / afwerking / parkeren

  1. Wanneer worden de woningen opgeleverd?

    Naar verwachting, maar onder voorbehoud, worden de type Bell woningen in het vierde kwartaal van 2018 opgeleverd, en de type Bell+ woningen in het eerste kwartaal van 2019. Dit is echter volledig afhankelijk van de ontwikkeling van de bouw en blijft nog een voorlopige prognose. Krijgt u een woning toegewezen? U wordt dan tijdig, minimaal 4 weken van tevoren, op de hoogte gebracht van de definitieve opleverdatum.

  2. Hoe worden de woningen opgeleverd?

    Bekijk de Technische omschrijving om te zien hoe de woningen worden afgewerkt.

  3. Wat is het verschil tussen Bell en Bell+?

    Voor de type Bell woningen geldt dat de keuken is voorzien van inbouwapparatuur (kookplaat, combi/oven, vaatwasser, koelkast met vriesvak) en een badkamer met inloopdouche. De wanden zijn behangklaar en de achtertuin wordt voorzien van (terras)tegels. De type Bell+ woningen zijn tevens voorzien van een laminaatvloer met ondervloer en plinten naar keuze, zonwering en volledig afgewerkte wanden. Instapklaar dus!

  4. Kan ik zelf een keuken en-/of badkamer uitkiezen?

    Nee, alle woningen worden door de verhuurder voorzien van een luxe keuken met inbouwapparatuur en comfortabele badkamer.

  5. Kan ik in de buurt parkeren?

    Op de binnenplaats achter de woningen krijgt iedere huurder één vaste parkeerplaats toegewezen. Heeft u een tweede auto? Dan kunt u hiermee gratis, op eigen gelegenheid, in de wijk parkeren.

Huurprijzen / huurtermijn / waarborgsom

  1. Welke aanvullende kosten zijn er?

    Naast de maandelijkse huurprijs, zoals vermeld bij het ‘huuraanbod’ betaalt u bij aanvang minimaal één maand waarborgsom. De hoogte van waarborgsom kan aan de hand van uw persoonlijke situatie mogelijk hoger uitvallen (bijvoorbeeld bij een zelfstandig ondernemer). Hierover informeren wij u tijdig. Uiteraard heeft u nog wel (zelf) de kosten voor nuts zoals elektra, warmte, water en internet/TV.

  2. Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

    Nee, voor deze woningen hoeft u geen servicekosten te betalen.

  3. Zijn er inschrijfkosten?

    Nee, het reageren op een huurwoning in dit project is gratis. Er zijn geen administratie-, bemiddelings-, of andere (courtage)kosten van toepassing. Gaat u een woning huren? Dan voldoet u een maand huur + een maand waarborgsom vooraf.

  4. Wat is de minimale huurtermijn?

    U huurt voor minimaal 1 jaar. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen met een opzegtermijn van één maand. Een voorbeeld: u huurt per 1 januari 2019. Op zijn vroegst kunt u één jaar later de woning verlaten. U geeft op 19 december aan dat u de huur wilt opzeggen, dan beëindigt de huurovereenkomst op zijn vroegst op 31 januari 2020. Zegt u vóór 1 december 2019 de huur op, dan kunt u per 31 december 2019 de woning verlaten. U heeft dan immers een jaar gehuurd en een maand opzegtermijn in acht genomen.

  5. Krijg ik mijn waarborgsom terug?

    U ontvangt de waarborgsom retour indien u de woning verlaat en er geen huurachterstanden zijn. Tevens dient de woning in originele staat te worden opgeleverd, zonder schades en inclusief alle sleutels.

Overige

  1. Mijn vraag staat hier niet tussen, met wie kan ik contact opnemen?

    Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Björnd Makelaardij. Zij beantwoorden graag uw vragen. U kunt contact opnemen via: 015-213 5139 of info@bjornd.nl